Derybos dėl remonto: kaip bendrauti su ignoruojančiu nuomotoju?

Kiekvienas nuomotojas prisiima atsakomybę užtikrinti aplinką, kuri būtų saugi gyventi nuomininkams. Jei gedimai ir būsto būklė yra kenksminga sveikatai ar čia gyventi nesaugu, šių nesklandumų šalinimas turi būti ne „ar“, o „kada“ klausimas. Idealiu atveju būsto savininkai greitai pašalina gedimus ar sprendžia nepalankios sveikatai aplinkos problemas. Pavyzdžiui – pelėsio, drėgmės, nesandarių langų ar durų ir pan. Vis dėlto, kartais šie klausimai yra ignoruojami, paliekant remonto klausimą neišspręstą. Ką daryti ir kaip efektyviai komunikuoti?

Nuomininkų teisės ir atsakomybės – pradėkite nuo jų


Žinoma, beveik visuomet galima pakeisti nuomojamą būstą. Tačiau jei sutartis pasirašyta tam tikram laikotarpiui, o ir pats būstas bei jo lokacija tenkina, norisi ne bėgti nuo problemos, o šią spręsti. Kai kuriais atvejais tiesiog norisi pakovoti ir už savo teises bei gauti atlygį už užsitęsusios problemos sukeltus padarinius. Jei jaučiate, kad nuomotojai nėra linkę spręsti problemų, pirmiausia reikėtų pradėti nuo aiškaus suvokimo, kokios jūsų kaip nuomininkų teisės ir pareigos.


Tiek nuomininkai, tiek nuomojamo turto savininkai turi konkrečias teises bei pareigas. Pavyzdžiui, nuomininkų atžvilgiu, nuomotojų pareiga yra užtikrinti, kad jų turtas būtų saugus ir tinkamas gyventi. Susipažinimas su šiomis savo teisėmis leidžia komunikuoti aiškiai ir įtikinamai. Kai kalbate apie reikalingą buto remontą, svarbu pabrėžti bendrą susirūpinimą dėl turto būklės ir savo gerovės.


Nuomojamo būsto būklės ir gedimų fiksavimas – įrodymai, jei šių prireiktų


Įrodymai svarbūs tiek dėl nuomotojų įtikinimo, tiek dėl teisinių aspektų (jei nuspręstumėte eiti teisiniu keliu). Pradėkite nuo raiškių nuotraukų ir vaizdo įrašų, kurie fiksuoja pažeidimus. Reikėtų, kad matytųsi ir aiški įrodymų data – kada buvo darytos nuotraukos ar vaizdo įrašai. Visus šiuos įrodymus reikėtų prisegti nuomotojams laiške.


Kodėl būtent laiškai, o ne, pavyzdžiui, žinutės ar skambučiai? Elektroniniai laiškai idealiai tinka renkant komunikacijos ir galimai ignoruojamos problemos įrodymus teisiniams žingsniams.


Kai pranešate apie problemą nuomotojui, komunikuokite aiškiai, glaustai ir profesionaliai. Apibūdinkite problemą, kaip ji veikia jus, ir pasiūlykite protingą remonto atlikimo laikotarpį. Kai kuriais atvejais pakanka tik tiek. Jei ne, gali padėti srityje besispecializuojantys teisininkai. Nepriklausomai nuo to, ar nuomojate būstą Vilniuje, ar, pavyzdžiui, aktualus advokatas Londone – teisininkų įsitraukimas neretai priverčia nuomotojus susimąstyti rimčiau.


Veiksmingos derybos – idealiu atveju, išvengiant teisinio kelio


Derybos yra menas, ypač kalbant apie remontą. Būkite atviri kompromisams, pavyzdžiui, sutikdami su laikinais pataisymais ar alternatyviais sprendimais. Jei derybos užstringa, dažnai praverčia teisininkų konsultacija – specialistai pataria, kaip geriau komunikuoti. Jeigu ir tai nepadeda, tuomet dažnai suveikia oficialus teisininkų nuomotojams išsiųstas laiškas. Retai kada procesas persikelia į kitus problemos sprendimo teisiniu keliu etapus, tačiau tam tikrais atvejais galimas ir ieškinio pateikimas.


Aiškus savo teisių suvokimas ir efektyvi komunikacija yra raktas į sėkmingą problemų sprendimą, ypač kai kalbame apie sudėtingo būdo nuomotojus. Jeigu nepavyksta susitarti patiems, verta konsultuotis su teisininkais. Kartais pakanka tiesiog jų įžvalgų arba išsiųsto laiško.

Užsakymo nr.: PT_86966

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis