10 tobulų varškėčių paslapčių

 (24)
Kokie turi būti idealūs pusryčiai? Savaime suprantama, tai turi būti apskrudę ir apetitą keliantys varškėčiai su grietine arba uogų padažu. Tokie pusryčiai nepalieka jokių šansų kitiems patiekalams ir akimirksniu visus namiškius suburia prie pietų stalo.
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kaip bebūtų liūdna, tenka pripažinti, kad iš pirmo karto idealius varškėčius paruošti pavyksta toli gražu ne kiekvienai namų šeimininkei. Vis tik patartina nepulti į neviltį anksčiau laiko, nes iš tikrųjų šį pusryčių patiekalą paruošti tikrai nėra sudėtinga. Tereikia žinoti tam tikras gudrybes, paversiančias varškėčių gaminimo procesą maksimaliai parastu ir sėkmingu.

Štai 10 patarimų, kurie jums būtinai padės ant stalo patiekti gardžių, švelnių ir aromatingų varškėčių. Šiuos patarimus praktiškai pritaikyti galima ir netgi būtina jau artimiausią savaitgalį. Patikėkite, namiškiai jums bus tikrai dėkingi.

Tik švieži produktai

Jei norite, kad varškėčiai būtų gardūs ir gražūs, jiems paruošti naudokite tik šviežius ir kokybiškus ingredientus. Būtinai tikrinkite produktų galiojimo laiką ir stenkitės visų pirma sunaudoti tuos, kurių galiojimo terminas neilgai trukus pasibaigs. Kuo ingredientai bus šviežesni, tuo paruoštas patiekalas bus gardesnis ir švelnesnis. Nepamirškite šios paprastos taisyklės ir džiaukitės gardžiais varškėčiais.

Tinkamos varškės pasirinkimas

Itin dėmesingai derėtų rinktis varškę. Jei varškė bus kokybiška, sėkmė neišvengiama – juk šis produktas ir yra varškėčių pagrindas. Taigi varškė būtinai turi būti šviežia, nerūgšti, ne per riebi, ne per liesa ir neskysta.

Iš rūgščios varškės varškėčių geriau neruošti, nes rūgštumą teks kompensuoti cukraus pertekliumi, o tai itin neigiamai paveiks varškėčius ir jų kaloringumą. Drėgnos varškės taip pat geriau nenaudoti, nes tokiu atveju varškėčiai dėl išrūgas neutralizuojančių manų ar miltų gali tapti lyg guminiai.

Dėmesys riebumui

Optimalus varškėčiams tinkamos varškės riebumas – nuo 7 iki 18 proc. Pernelyg sausa arba kaip tik drėgna varškė nėra tinkama šiam patiekalui ruošti, nes iš jos nepavyks suformuoti idealių varškės rutuliukų. Geriau rinktis vientisos konsistencijos varškę be grūdelių. Jei masė pernelyg sausa, į ją įdėkite šiek tiek grietinės, kefyro arba pieno. Jei masė per skysta – berkite daugiau miltų.

10 tobulų varškėčių paslapčių
© Shutterstock

Varškę pertrinkite per sietelį

Idealių varškėčių paslaptis – vientisa konsistencija. Varškė su grūdeliais puikaus skonio, tačiau ji ne itin tinkama šiam itin mėgstamam pusryčių patiekalui ruošti. Vientisa masė iškepa kur kas geriau ir paruošimo proceso metu neišyra. Taigi galėsite džiaugtis švelniais varškėčiais su apetitą keliančia apskrudusia plutele.

Siekite idealios konsistencijos

Varškė – ne vienintelis ingredientas, reikalingas varškėčiams paruošti. Nors varškė yra lipni, to nepakanka, kad varškėčiai suliptų ir įgautų patikimą formą, neiširsiančią vos tik juos pajudinsite. Pasiekti idealią konsistenciją padės kiaušiniai ir miltai. Vidutiniškai 0,5 kg varškės prireiks 1-2 kiaušinių. Daug šiuo atveju nereiškia gerai, nes tešla gali tapti pernelyg drėgna ir nesulipti. Daug miltų berti į varškėčių masę taip pat nerekomenduojama. Nepamirškite, kad miltus galite drąsiai keisti manais ar džiūvėsėliais.

Venkite cukraus pertekliaus

Bet kurį desertą cukrus paverčia skanesniu, tačiau varškėčių atveju būtina neįsijausti. Gardžiai apskrudusius varškėčius su apetitą žadinančia plutele geriau ruošti naudojant minimalų saldiklių kiekį. Pirma, laikydamiesi šios taisyklės pasirūpinsite savo kūno linijomis nepaversdami nekalto patiekalo kalorijų bomba. Antra, jums pavyks išsaugoti nuostabų ir nepakartojamą natūralios varškės skonį, kurį cukrus neabejotinai užgožtų. Nepamirškite, kad visada galite varškėčius pasaldinti padažu, cukraus pudra ar glaistu iš medaus, kondensuoto pieno, klevų sirupo ar tirpinto šokolado.

10 tobulų varškėčių paslapčių
© Shutterstock

Apsispręskite dėl dydžio ir formos

Dydis turi reikšmės. Ši taisyklė taikytina ir gardiesiems varškėčiams. Jie neturi būti pernelyg dideli, kitaip jūsų potencialiems pusryčiams ar pietums kyla iširimo pavojus. Svarbu nepamiršti, kad didelius varškėčius ant keptuvės apversti ganėtinai sudėtinga. Virtuvės meistrės kalba, kad ideali varškėčių forma – kai masė vienam varškėčiui telpa į šaukštą. Pats laikas šias teorines žinias įgyvendinti praktiškai.

Gerai įkaitinkite keptuvę

Kaip ir blynams varškėčiams kepti būtina gerai įkaitinta keptuvė. Nepatingėkite jos uždėti ant viryklės iš anksto. Kepimo paviršius būtinai turi gerai įkaisti. Keptuvė įkaito? Laikas kaitrą sumažinti iki vidutinės ir imtis varškėčių kepimo. Pasinaudoję šiais patarimais nesudeginsite patiekalo, greitai ir tolygiai jį apkepsite. Ši paprasta taisyklė – pusė garantuotos sėkmės.

Naudokite kokybišką aliejų

Varškėčius kepti patartina ant kokybiško aliejaus, skirto būtent kepimui. Tam yra kelios priežastys. Pirma, toks aliejus kaitinamas nevirsta kancerogenų šaltiniu (vis tik piktnaudžiauti nevertėtų). Antra, jis neprisvyla. Trečia, varškėčiai neprilips prie keptuvės paviršiaus, bus gražūs ir skanūs. Maža to, paruošti varškėčiai neturės prastos kokybės aliejaus skonio, kuris itin stipriai gadina įspūdžius valgant ir kažin ar gali būti vertinamas kaip apetitą didinanti aplinkybė.

Nebijokite eksperimentuoti

Egzistuoja daugybė varškėčių receptų. Kartais naudinga eksperimentuoti atsisakant tradicinio recepto alternatyvių variantų, kurių esmė – patiekalo recepto praturtinimas originaliais ingredientais, naudai. Taigi galite paruošti varškėčių su trintais bananais, šokoladu, smulkintais riešutais arba sumaišyti varškės masę su šviežiomis uogomis. Nebijokite išmėginti ką nors naujo ir kombinuoti mėgstamus ingredientus.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Maistas

5 paslaptys, kaip išvirti tobulus naminius virtinukus (4)

Šiandien virtinukai parduodami kiekvienoje parduotuvėje, tačiau su naminiais jų nesulyginsi. Dalijamės paslaptimis, kurios padės jums savomis rankomis pagaminti idealius virtinukus.

Nepakeičiamieji pomidorai: 6 receptai

Pomidorai yra ta daržovė (tiesą sakant, botanikos prasme – uoga), be kurios daugelis gamindami maistą neišsiverstume nė dienos. Švieži ir kepti, džiovinti ir sutrinti, kaip pagrindinis patiekalo ingredientas ir kaip pagardas jie tinka visur ir visada.

Patikėkite, tai skaniausiu būdu paruošti baravykai (2)

Šiam patiekalui tiks švieži ir šaldyti baravykai, o užtruksite tik pusvalandį!

Be galo skanūs marinuoti kopūstai, kurie išlieka traškūs

Gardžių ir traškių marinuotų kopūstų receptas, kuris padės papildyti rudens gėrybių atsargas žiemai.

Ypatingi žemaičių blynai, kuriuos pamėgsite iškart (6)

Šiems žemaičių blynams ypatingą skonį suteikia kitokia negu įprasta bulvių tešla.

Dar neišbandyti receptai su cukinija

Cukinijos – mažai kalorijų turinčios daržovės. Dietologai tvirtina, kad jos pašalina iš organizmo toksinus ir cholesterolį.

Savaitgalio atradimas: pyragas su grybais ir grietinėle

Ruduo – pats metas pasimėgauti patiekalais su grybais!

Greitas obuolių pyragas, kuris pavyks kiekvienam (2)

Niekaip neatrandate naujo obuolių pyrago recepto? Išbandykite šį!

Neįmanoma atsilaikyti: cukinijų ir paprikų pyragas

Viso grūdo miltai, šviežios paprikos ir cukinijos, vos šiek tiek sviesto ir sūrio – tai galima vadinti sveiku maistu, tinkamu savo figūra besirūpinančiam žmogui.

Nepajėgsite atsispirti: cukinijų ir sūrio pyragas (10)

Pats metas išbandyti šį ypatingą, bet lengvai paruošiamą pyragą!