Darau pats: liepto statyba ir mūsų tvenkinys

(8)
Tokiu oru, koks vyrauja šiuo metu, dauguma vandens telkinių yra užšalę ir ant ledo galima saugiai vaikščioti. Dalijamės skaitytojo pasakojimu, kaip jis ant užšalusio tvenkinio pasistatė lieptą.
© Shutterstock nuotr.

Metams bėgant mūsų tvenkinys didėja ir po truputį keičiasi. Didėja jo plotis, auga žuvys. Šie metai nebuvo niekuo išskirtiniai: vasarą džiaugiamės maudynėmis ir retomis žvejybomis, padidinome tvenkinį keliais arais, o žiemą laukė rimtesni darbai – liepto statyba.

Liepto statybą planavome jau praeitais metais, tačiau dėl orų ledas buvo per plonas, kad ant jo liptum. Šiais metais žiema buvo geresnė ir galėjome įgyvendinti beveik viską, ką buvome suplanavome. Vienam pastatyti tokio dydžio lieptą gana sudėtinga, taigi, teko organizuoti nedidelę talką ir per 1,5 dienos liepto metalinė konstrukcija buvo beveik baigta.

Mūsų lieptas išėjo gana nemažas: 7 metrų ilgio, 1,4 metro pločio, liepto gale – 3,5 ir 2,5 m aikštelė, kurioje bus galima įkurdinti du gultus, meškerių laikiklius, orapūtę ir žuvų šėryklą. Liepto konstrukcija gana paprasta. Naudojome 5 cm diametro storasienius metalinius vamzdžius ir 5 su 5 cm kampuotį. Svarstėme naudoti didesnio diametro vamzdžius, tačiau tokius jau buvome nusipirkę.

Pirmiausia žvejybiniu grąžtu pragręžėme skyles lede. Vamzdžiai buvo kalami kas 1,2 metro, vėliau visa konstrukcija papildomai sutvirtinta metaliniais kampuočiais. Kalimui naudojome 15 kg kūjį, dalydamiesi juo tarpusavyje. Pats kalimo procesas gana ilgas ir nuobodus, juo labiau, kad tą dieną lauke buvo -18. Į gruntą vamzdžius galėjome įkalti iki metro gylio, daugiau rankomis sukalti nepavyko. Tikimės, kad to užteks.

O kad maudytis būtų dar smagiau, teko keletą dienelių smagiai pasportuoti su karučiu ant ledo. Nuo statybų pradžios turėjome likusio smėlio ir plauto žvyro, kurio apie 40 karučių paskleidėme būsimos maudyklos vietoje, deja teko keletą kartų ir išsimaudyti. Visas naudotas metalas buvo nugruntuotas specialiu gruntu, skirtu laivams ir kitoms didelėms konstrukcijoms dažyti. Vasarą reikės tik ant tilto konstrukcijos prisukti medinius 5 ir 10 cm tašelius, o ant jų – lentas. Tvenkinio vandens lygį lengvai kontroliuojame išbėgimo sifonu, tad liepto apsemti neįmanoma.

Vasarą tvenkinys korekcijų taip pat neišvengė, netoliese pavyko rasti veikiantį ekskavatorių, tad nusprendėme juo pasinaudoti. Per 1,5 dienos tvenkinys padidėjo 2 arais. Visą gruntą susikrovėme sklypo pakraštyje, kurį vienas mūsų skaitovas žadėjo šį pavasarį pasiimti, tikiuosi planai nepasikeitė :)

Tvenkinio korekcijos galutinės ir kuo toliau, tuo labiau svarstome apie galimybę išsikasti antrą 4–6 arų tvenkinį, skirtą išskirtinai tik žuvims auginti, nors vietos atsirastų ir ne vienam naujam tvenkiniui. Tvenkiniai kaip ir akvariumai – nuolat norisi didesnio.

Tvenkinio fauna ir flora šiais metais beveik nesikeitė, dauguma žuvų auga smagiai ir sparčiai, dvimečiai karpiai vasaros pradžioje svėrė apie 2 kg, bandomieji eršketukai auga labai lėtai, matyt kitos žuvys juos apvalgo. Upėtakiai peržiemojo, pavasarį buvome kelis su bučiumi pagavę, tačiau vėliau nei vieno iš 13 leistų nebepagavome. Amūrai ir plačiakakčiai apie save primena tik dideliais šešėliais vandens paviršiuje.

Nuo pat ankstyvo pavasario žuvis maitiname kviečiais, duona, Kretingos grūdų kombinuotais pašarais žuvims, šiais metais reikės išbandyti ir lenkiškus pašarus ir sukonstruoti šėryklą-stalą žuvims. Visai neseniai įsigijome orapūtę „Hiblow HP 50 D“ ir membraninį „Jager“ difuzorių iš viskastvenkiniams.lt, tačiau kai lauke +7 °C manau, kad ir ledo artimiausiu metu nebeliks.

Vienmečiai karpiukai, įleisti prieš 2 metus.

Auga visai neblogai, jau siekia apie 2 kg.

Panašu, kad vėžiai pas mus puikiai jaučiasi: šis išties įspūdingo dydžio, o rudenį pakrantėse pastebėjau mažų vėžiukų, kas labai maloniai nustebino. Kiek suprantu, siauražnypliai.

Iš gimtojo azotiškiausio miesto medelyno į mūsų dendrologinį parką atkeliavo ir du seniai ieškoti medeliai: raudonlapis „Acer Crimson King“ ir margalapis „Acer Drummondii“ klevai. Parką plėsime ir ateityje, bet prie tvenkinio augalų jau užteks.

Dabar belieka laukti kuo greičiau ateinančio pavasario ir svajoti, kaip bus galima žvejoti gulint ant liepto.

Šaltinis: iknamai.blogspot.lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Darau pats

Darau pats: PVC vamzdžių panaudojimo idėjos

Įvairių Darau Pats projektų mėgėjai nuolatos ieško naujų idėjų būsimiems darbams. Šiandien norime jums pristatyti labai paprastai transformuojamą medžiagą – PVC vamzdžius ir jų panaudojimo būdus. Ši medžiaga yra ypač tinkama pradedantiems meistrauti.

Darau pats: saulės kolektoriaus panaudojimas hidroponiniame darže

Jau esame rašę apie Petro Dargio hidroponinį daržą. Šį kartą dalinamės jo patirtimi, kaip saulės kolektoriaus pagalba jam pavyko paankstinti pavasarį savo darže.

Darau pats: akmenų panaudojimo galimybės nuosavame kieme bei sode

Akmenys – itin populiari kraštovaizdžio dizaino formavimo medžiaga. Akmenimis savo kiemus puošti yra populiaru todėl, nes jie pasižymi natūralia išvaizda derančia su namo eksterjero medžiagomis (mediena, metalu, klinkeriu ir pan.). Nors šiais laikais lauko riedulių patiems prisirinkti nebėra taip paprasta, tačiau už nedidelę kainą jų galima gauti iš ūkininkų, o egzotiškesnių jų rūšių galima rasti specialiose prekyvietėse.

Darau pats: nuolatinės laužavietės įsirengimo idėjos

Sparčiai šylantys orai leidžia praleisti vis daugiau laiko gryname ore. Visgi vakarais mūsų krašte šaltoka net ir vasaromis, tad patogi ir estetiška laužavietė individualaus namo kieme ar sodyboje yra neblogas sumanymas. Siūlome pasisemti šiek tiek įkvėpimo iš keleto tokių Darau Pats laužavietės projektų, kuriuos nesudėtingai galite įgyvendinti ir patys.

Darau Pats: 25 velykinių kiaušinių dekoravimo idėjos

Sveikiname Šv. Velykų proga ir siūlome pasisemti šventinio įkvėpimo šiame video įraše. Čia rasite ne tik kiaušinių dažymo idėjų, bet ir originalių kiaušinių lukštų panaudojimo būdų.

Darau pats: sumanūs būdai, kaip statybines atliekas paversti lauko baldais

Pavasaris yra puikus metas užsiimti įvairiais Darau Pats projektais. Kadangi šylant orams ypač aktualūs darosi lauko baldai, pateikiame keletą sumanių idėjų, kaip statybines atliekas paversti funkcionaliais lauko baldais.

Studentų pastatytas netradicinis stebėjimo bokštas Estijos pelkėje

Estijos Dailės akademijos Architektūros ir interjero katedros studentai sukūrė stebėjimo bokštą vienoje iš didžiausių Estijos pelkių. Ši pelkė kiekvienais metais, nuo ankstyvo pavasario iki vėlyvo rudens, sulaukia nemažai paukščių stebėtojų bei gamtos mylėtojų, todėl tokiai vietai yra itin aktuali tinkama infrastruktūra, kuria kelis pastaruosius metus rūpinasi minėtas institutas.

Darau Pats: daugybė medinių pakavimo dėžių panaudojimo būdų (1)

Tikriausiai daugumai yra tekę matyti ir liesti medines pakavimo dėžės. Jas dažnai matome parduotuvių daržovių skyriuose, sendaikčių išpardavimo vietose, o kartais viena kita tokia dėžė mėtosi nuosavame garaže ar rūsyje. Medines pakavimo dėžes visai nesudėtingai galima panaudoti įvairiuose Darau Pats projektuose. Pristatome keletą pavyzdžių, kaip pritaikyti šias senas dėžes interjere.

Darau pats: grindys iš 2,5 tūkst. mažyčių medienos gabalėlių

Grindys – itin svarbus interjero elementas, kuris turi būti tvirtas, atsparus bei estetiškai patrauklus. Bendra grindų dangos įrengimo ir jam reikalingų medžiagų kaina paprastai yra tikrai aukšta, todėl naujomis grindimis gali džiaugtis ne kiekvienas. Pristatome neįprastą ir ne itin brangų grindų Darau Pats projektą.

Darau pats: 7 būdai, kaip senam langui suteikti naują gyvenimą

Senas, pagal paskirtį nebenaudojamas medinis langas – statybinė atlieka, kuri iš pirmo žvilgsnio atrodo niekam nebereikalinga. Bet iš tiesų senoviniai mediniai langai gan paprastai gali būti prikelti naujam gyvenimui. Juos galima paversti baldais, veidrodžiais ir kitais interjero elementais, kurie namų dekorui suteiks senovinio žavesio. Siūlome pasisemti įkvėpimo iš toliau pateikiamų pavyzdžių.