3 dalykai namuose, kuriuos susitvarkę įveiksite žiemos melancholiją

Žiemos šventės baigėsi, tačiau nepasiduokite žiemai be kovos. Štai keli būdai, kaip įveikti sezoninę depresiją, tvarkantis savo namuose.

Išvalykite langus ir išskalbkite užuolaidas

Dauguma sunkumų, kuriuos nulemia sunki žiemos melancholijos forma, dar vadinama sezoniniu afektiniu sutrikimu, kyla dėl šviesos trūkumo. Logiška, kad vienas iš pagrindinių kovos su žiemos melancholija būdų yra gauti daugiau šviesos.

„Harvard Health Publishing“ rašo taip: jei šviesos trūkumas sukelia sezoninį afektinį sutrikimą ar jį sustiprina, reiškia, daugiau šviesos gali jį sumažinti. Ryški šviesa stimuliuoja tinklainės ląsteles, kurios susijungia su pogumburiu – smegenų sritimi, padedančia kontroliuoti cirkadinius (paros) ritmus. Kiekvieną dieną tuo pačiu metu stimuliuojant pogumburį, galima atkurti normalų cirkadinį ritmą ir sušvelninti sezoninius simptomus.

Kadangi gyvename zonoje, kurioje šaltuoju metu diena drastiškai sutrumpėja, labai svarbu, kad į namus patektų kuo daugiau dienos šviesos. Taigi pirmasis žingsnis yra gauti tiek šviesos, kiek tik yra įmanoma. Kai išsivalysite langus ir išsiskalbsite užuolaidas, ne tik norėsite atidengti langus, bet ir į namus įsileisite daugiau gydančių spindulių.

Visų pirma, nukabinkite užuolaidas ir jas išskalbkite, jei įmanoma. Jei ne, bent jau išvalykite jas dulkių siurbliu. Taip pat galima išvalyti karštais garais. Nuvalykite dulkes nuo žaliuzių. Galiausiai, nuplaukite langus bent jau iš vidaus, o iš išorės – kai leis oro sąlygos.

Susitvarkykite maisto podėlį ir šaldytuvą

Sezoninė depresija dažnai nulemia ir tai, kad labai norime saldumynų ir kitų paguodą teikiančių produktų, kuriuose gausu angliavandenių. Cinamoninės bandelės ir makaronai su sūriu, mmm... Jei dažnai pasiduodame šiems troškimams, o dar šaltuoju metu apleidžiame sportą, pavasarį galime nebepažinti savęs veidrodyje. Maistas, kuriame gausu angliavandenių, trumpam padeda mums pasijusti jaukiai, tarsi mus paguodžia, bet taip pat sukelia cukraus kiekio kraujyje svyravimus ir gali paskatinti nutukimą.

„Psychology Today“ aiškina: saldumynai ir paprastieji angliavandeniai, tokie kaip ryžiai, duona ir makaronai, gali paskatinti insulino kiekio svyravimus ir išvesti iš rikiuotės visą jūsų sistemą. Insulino kiekio svyravimas savaime nėra gerai, be to, tai gali neigiamai paveikti nuotaiką. Kai labai stipriai užsinorite cukraus ir angliavandenių, geriau suvalgykite vaisių arba produktą, turintį baltymų ir gerųjų riebalų. Tai patenkins maisto poreikį, pamaitins smegenis ir užtikrins, kad būtumėte sveiki, stabilios nuotaikos ir laimingi.

Tinkamai susitvarkę vietas, kuriose laikote maistą, lengviau pasirinksite sveiką maistą, kuris ilgam laikui gerina nuotaiką. Visų pirma surinkite visus nuo švenčių likusius skanėstus ir juos atiduokite. Tada susitvarkykite šaldytuvą ir maisto podėlį. Įsigykite sveikų, nuotaiką gerinančių produktų, tokių kaip bananai, riešutai, ožerškio uogos, kiaušiniai, lašišos, atsargų. Įtraukite patiekalus iš šių produktų į savo valgiaraštį, o užkandžiams skirtus sveikus produktus laikykite akių lygmenyje, kad prisimintumėte juos, kai užsinorėsite paguodos maisto.

Ir nepamirškite šokolado. Leidinyje „The Dartmouth Undergraduate Journal of Science“ rašoma: „Šokoladas stipriai veikia nuotaikas: dažniausiai sustiprina malonius jausmus ir sumažina įtampą.“

Susitvarkykite kokią nors vietą namuose, kuri jums kelia stresą

Nepriklausomame psichikos sveikatos socialiniame tinkle „Psych Central“ publikuotame straipsnyje „15 būdų įveikti žiemos melancholiją“ („15 Ways to Beat the Winter Blues“) rašoma, kad nuotaiką pagerinti galima nustačius konkrečią užgriozdintą ar nesutvarkytą vietą namuose ir ją susitvarkius.

Taip, aplinka veikia mūsų nuotaikas. Krūvos laiškų ir daiktais užgriozdinti darbastaliai skatina nuovargį ir prislėgtumą. O maloni, tvarkinga erdvė gali padėti išsklaidyti nemalonią būseną. Jei trūksta motyvacijos ir energijos tvarkytis, pradėkite nuo penkių minučių.

Skamba visai paprastai, ar ne? Pasirinkite vieną vietą, kuri jums kelia stresą (pavyzdžiui, darbo stalą, virtuvės darbastalį arba prieškambarį) ir bent kelias minutes skirkite jos tvarkymui. Taip laikas iki pavasario neprailgs.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis