Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Specialiai iš Milano: 7 tendencijos iš tarptautinės dizaino ir baldų parodos „Salone del Mobile 2018“

Milane neseniai baigėsi šiųmetė „Salone del Mobile“ paroda – viena iš didžiausių dizaino ir baldų mugių pasaulyje.

Pagrindiniai šių metų mugės, vykusios balandžio 17–22 d., akcentai buvo ne tik įspūdingos instaliacijos, bet ir patrauklios tekstūros, kokybė ir rankų darbas, taip pat naudojimui kasdieniame gyvenime pritaikyti baldai.

Buvo eksponuojami baldai ir interjero detalės, pritaikyti individualiam skoniui, nuotaikai ir įpročiams, galintys paversti namus saugiu prieglobsčiu. Akcentuoti dailūs, skoningi baldai, sukurti neperlenkiant lazdos.

Svarbiausia jų savybė – patvarumas, ir šis atsparumas nusidėvėjimui suteigia jiems papildomo žavesio. Pasak ekspertų, Grįžta aštuoniasdešimtieji, taip pat medis ir marmuras – nauju pavidalu, o didžiausias dėmesys skiriamas jaukumui ir rankų darbui.

Šių metų mugėje taip pat buvo pristatyta daug inovacijų, tačiau jos buvo sukurtos orientuojantis labiau į jaukumą nei į ekstravaganciją ar išskirtinumą. Taip pat buvo pastebimas unikalių, įmantrių ir užburiančių dekoratyvinių detalių bei rankų darbo baldų sugrįžimas.

Štai kelios šių metų baldų parodoje pastebėtos tendencijos:

1. Mangų oranžinė ir samanų žalia

Kaip jau minėjome, šių metų „Salone del Mobile“ parodoje pastebėtas aštuntojo dešimtmečio stiliaus atgimimas, tad visur akivaizdžiai karaliavo įvairūs oranžinės spalvos atspalviai: pvz., ryški mangų, švelnesnė koralų.

Taip pat šių metų mugėje dominavo ir žalia spalva – ramesnė ir jaukesnė nei oranžinė, tačiau dažnai su pastarąja derinama. Mėtų, šalavijų ir samanų atspalviai figūravo ir vidaus, ir lauko baldų bei dekoro elementų spalvų paletėje.

Žalia, ypač jos pilkšvai žalsvas šalavijų atspalvis dominavo ir kylantiems dizaineriams skirtame paviljone „Salone Satellite“, kuris paprastai yra laikomas naujausių tendencijų židiniu.

2. Duoklė lytėjimui

Žalia figūravo ir rizikinguose, bet gana vykusiuose spalvų deriniuose, tokiuose kaip „Moroso“ juostų sofa („tape sofa“). Tai skirtingų spalvų audiniu aptrauktų baldų moduliai, kuriuos galima derinti ir jungti tarpusavyje tvirtinant poliuretano juosta.

Kalbant apie audinius ir apmušalus, vyraujanti filosofija šių metų parodoje – baldai turi būti patvarūs ir juntami per lytėjimą. Kai kurie jų buvo aptraukti stambaus audimo gobelenu, kurio faktūrą pajusti galima tik liečiant.

Stambus audimas, dažnai įkvėptas tvido, apskritai šiemet dominavo kaip dekoratyvinis motyvas.

3. Įkvėpimas – Rytų Azija

Minkštų baldų ekspozicijose Japonijos interjerui būdingas tatamis derintas prie vakarietiškos sofos, pakeisdamas – arba kartais apimdamas – tradicinę minkštą sėdėjimui skirtą dalį.

Japoniškos estetikos įtaka taip pat buvo juntama apšvietimo sprendimuose, tokiuose kaip popierinės „Light Light“ lempos, sukurtos šiuolaikiškai interpretuojant tradicinį rankų darbo dizainą. Šviestuvą specialiai „Established & Sons“ sukūrė Dmitris Bähleris, naudodamas japonišką rankų darbo „washi“ popierių ir anglies pluoštą.

Japonų dizainerė Keiko Haraguchi paviljone „Salone Satellite“ pristatė „Tsunagaru“ lempą, kurią kurdama taip pat naudojo „washi“ popierių. Šią lempą sudaro kelios įvairių formų ir įvairiais raštais margintos dalys, kurias galima jungti daugybe būdų.

Rytų Azijos elementų galima buvo pastebėti ir kitų kūrėjų ir prekės ženklų ekspozicijose – nuo baldų iki kilimų ir širmų.

4. Unikalios detalės

Šių metų mugėje pastebėtas ir išskirtinai dekoratyvių detalių atgimimas – kai kurios jų buvo sukurtos derinant rankų darbo ir pramoninius elementus. Pavyzdžiui, „Magis“ kartu su suomių prekės ženklu „Iittala“ pristatė „Linnut“ lempas-skulptūras, kurias iš polikarbonato sukūrė Oiva Toikka. Kiekviena lempa unikali, vienetinė.

Taip pat figūravo ir kiti unikalūs dekoro elementai, pavyzdžiui, įvairių formų spalvoti veidrodžiai, puošiantys sienas.

5. Naujas medžio pritaikymas

Medis visada naudotas gaminant baldus ir dekoro elementus, bet šių metų „Salone del Mobile“ parodoje medis pristatytas naujoje šviesoje – buvo eksperimentuojama su formomis, gamybos procesais ir pritaikymu.

Medis atgimė su inkrustacijomis, netikėtų spalvų, naudojamas kaip sienų apdaila. (Pamenate, minėjome aštuntąjį dešimtmetį?)

Pavyzdžiui, Heinzo Glatzlo ir Joachimo Mayro specialiai „Moroso“ sukurtas stalas „Il Naturale“ pagamintas iš medžio masyvo, natūraliai išdžiovinto, siekiant išsaugoti jo originalų paviršių. Stalo spalva išgauta naudojant dervas, vašką ir natūralius aliejus, paliktus įsigerti – taip medis impregnuotas, nepaslepiant natūralių jo paviršiaus nelygumų ir tekstūros.

Net įmonė „Kartell“, nuo seno ištikima plastikui, pristatė medines kėdes, kurių dizainą sukūrė Philippe‘as Starckas.

6. Lengvo marmuro paradoksas

Parodoje taip pat atsispindėjo vis didėjantis marmuro populiarumas – ypač išsiskyrė vizualinio paradokso principu sukurti objektai, kuriuose marmuras naudojamas kaip lengva medžiaga. Pavyzdžiui, plono marmuro stalviršis ant metalinių kojų.

Marmuras, tiksliau marmuro imitacija gražiai atrodo ir „Lago“ eksperimentuose su „XGlass“ apdaila, kai raštas skaitmeniniu būdu perkeliamas ant stiklo.

7. Baldai jaukiam atsipalaidavimui

Baldai turėtų mums padėti skirti daugiau laiko sau, o tam reikia įsirengti erdves skaitymui ar jaukiems pokalbiams. Tai įkvėpė Giulią Urciuoli ir Andreą Pezzoli sukurti „Bulco“ fotelį su integruota skaitymo lempa bei kavos staliuku ir „Bou“ – stalą su integruotu šviesos šaltiniu. Šie baldai funkcionalūs ir kompaktiški, telpa net mažose erdvėse.

Nors būstų plotas mažėja, žmonės nenori atsisakyti funkcionalumo ir estetikos. Į namus sugrįžta žalia spalva – ne tik kaip miesto džiunglės, bet ir labiau tradiciniu ir poetišku būdu. Annos Szczurek ir Sophie Berianidze iš „Beriana“ studijos sukurtas „Verdable“ stalas būtent ir padeda optimizuoti erdvę. Veidrodiniame stalviršyje atspindi į vazą-pjedestalą pamerktos gėlės, tad jų atrodo daugiau.

Ir, galiausiai, „Kartell“ iš naujo interpretavo „Lago“ 2016 m. eksperimentą ir į pietų stalą integravo kaitlentę. Atsižvelgiant į šiuolaikines aktualijas, kai darbo ir gyvenamosios erdvės susilieja, ir siekiant atliepti modernaus žmogaus poreikius, „Kartell“ pristatė Piero Lissoni sukurtą stalą „I-Table“. Tai hibridinis baldas, kurį galima naudoti kaip darbo stalą arba pietų stalą, ir į kurį integruota nedidelė indukcinė kaitlentė.

Šių metų mugėje pristatytos inovacijos, pritaikytos kasdieniam gyvenimui, kuris vis labiau reikalauja multifunkcionalumo ir hibridinių erdvių. Viskas orientuota į gerovę ir komfortą, įrengiant jaukias, harmoningas, kokybiškais baldais apstatytas erdves. Žinoma, nepamirštama vizualinė estetika, o nuobodulį išvaikyti padeda originalūs, netikėti sprendimai.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?