Ar japonų „ikigai“ nukonkuruos danų koncepciją „hygge“?

Ši japonų koncepcija gali atskleisti paslaptį, kaip atrasti ilgaamžiškumą ir gyvenimo tikslą, rašo elledecor.com.

Jūs jau greičiausiai pažįstami su populiariu terminu „hygge“. Tai daniška gyvenimo būdo tendencija, dėl kurios amerikiečiai pastaraisiais metais kraustosi iš proto.

Shutterstock

Tačiau jeigu susisupę į storais virbalais megztą apklotą ir valgydami pyragaičius nesijaučiate savo rogėse, galbūt laimės paslaptį rasite japoniškoje „ikigai“ koncepcijoje?

Sujungus japoniškus žodžius iki, reiškiantį gyvenimas, ir gai, reiškiantį vertę ar vertybę, „ikigai“ iš esmės yra gyvenimo tikslo atradimas.

„Ikigai“ galima versti kaip „priežastis būti“ – tai yra tai, kas kiekvieną rytą jus pakelia iš lovos“, – leidinyje „The Guardian“ rašė knygos „Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life“ (angl. Ikigai: japoniška ilgo ir laimingo gyvenimo paslaptis) bendraautorius Hectoras Garcia.

Turint omenyje tai, kad Japonija garsėja kaip ilgiausiai gyvenančių žmonių šalis – pasak šalies Sveikatos, darbo ir gerovės ministerijos, moterų amžiaus vidurkis siekia 87, vyrų – 81 metus – „ikigai“ taip pat gali būti ir ilgaamžiškumo paslaptis.

Shutterstock

Kai atrasti savąjį „ikigai“

„Ikigai“ dažnai asocijuojama su Veno diagrama, kai iš dalies sutampa štai tokie elementai:
ką jūs labai mėgstate;
kame jums sekasi;
ko reikia pasauliui;
už ką jums gali būti mokama.

Tai, kur randate šių keturių punktų susikirtimą, ir yra jūsų „ikigai“. Jeigu jūs jau išėjote į pensiją, galite atmesti punktą „už ką jums gali būti mokama“ ir iš likusių trijų atrasti savo „ikigai“.

Tiesą sakant, apmokamas darbas gali neturėti nieko bendro su „ikigai“. Centrinės mokslinių tyrimų tarnybos 2010 metais vykdytame tyrime dalyvavo du tūkstančiai Japonijos vyrų ir moterų, ir tik 31 procentas respondentų savo darbą įvardijo kaip savo „ikigai“. Daug Japonijos pensininkų, palikę darbą daug daugiau prasmės atranda savo pomėgiuose, kurie ne tik palaiko jų aktyvumą, bet ir suteikia jų gyvenimams prasmės pojūtį pabaigus karjerą.

Shutterstock

Pagalvokite apie savo „tėkmę“

Galite sudarinėti aukščiau išvardintų keturių elementų sąrašus ir aiškintis, kas yra visų jų susikirtimo taške, tačiau „ikigai“ galima aptikti ir daug paprasčiau – tiesiog sustabdykite save dienos eigoje ir paklauskite: kodėl tai darau?

„Kai įžengiame į „tėkmės“ būseną, prarandame einančio laiko nuovoką, – leidiniui „The Independent“ aiškino iš Barselonos kilęs H. Garcia, Tokijuje pragyvenęs trylika metų. – Ar jus kada nors taip įtraukė užduotis, kad pamiršote gerti ir valgyti? Kokia tai užduotis buvo? Atkreipkite dėmesį į tas akimirkas, kai pasiduodate tėkmei – jose gali slypėti jūsų „ikigai“.“

Kai pastebėsite, kokias užduotis atliekate „tėkmės“ būsenoje, stenkitės pakeisti savo gyvenimą taip, kad susitelktumėte į jums reikšmingesnius dalykus.

„Pavyzdžiui, sustiprėjau savo kasdieniame darbe, kai pasakiau „ne“ dalykams, kurie man nepatinka ir kurie man nesiseka, ir siekiau situacijų, kai darau dalykus, kurie man labai patinka ir kurie sekasi, – toliau aiškina H. Garcia. – Taip pat skyriau daugiau laiko ir labiau atsidaviau savo pomėgiams: jogai ir fotografijai, tad mėgaujuosi jais labiau nei bet kada.“

O juo nuo to, kaip jausitės, priklauso ir jūsų namų atmosfera.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis