Darau Pats - savadarbį kemperį įsirengęs lietuvis: „Viskas pritaikyta pagal norimus poreikius

Pasaulyje siaučiant koronaviruso grėsmei, daugelis baiminasi skrydžių lėktuvu, todėl renkasi kitus keliavimo būdus. Viena jų - keliavimas kemperiu. Šis keliavimo būdas vis labiau populiarėja tarp europiečių, taip pat ir lietuvių.

Prahoje, Čekijos respublikoje gyvenantis lietuvis Arnas Geselevas visuomet troško keliauti laisvai: be nustatyto kelionės tikslo, be viešbučių užsakymų, tiesiog keliauti ten, kur mato akys. Keliavimas su palapinėmis Arno niekada labai nežavėjo, todėl jaunas vyras sumanė išsikelti iššūkį ir pats įsirengti populiarią kelionių transporto priemonę - kemperį.


Europos centre gyvenantis Arnas iš šio miesto 1000 km. atstumu gali pasiekti bet kurį Europos tašką, todėl ši gyvenamoji lokacija tiesiog tobula keliauti kemperiu. Nors ilgą laiką savadarbio kemperio projektas buvo tik svajonė, po apmąstymų vyras nusprendė pagaliau imtis iššūkio. Buvo nuspręsta pasirinkti iš išorės netraukiantį dėmesio krovinį mikroautobusą be langų, nes tai suteikia galimybes parkuotis nepastebėtam didmiesčiuose ar gamtoje. „Tikrųjų kemperių savininkai moka didesnius kelių mokesčius ir dažniausiai yra nelaukiami taip vadinamame „wild camping“, todėl turi mokėti už vietą oficialiuose kempinguose", - subtilybes apie kemperius dėsto Arnas.



Savadarbis kemperis
Savadarbis kemperis
Asm. albumo nuotr.



Po pasaulį nuvilnijusi koronaviruso banga Arną dar labiau paskatino imtis kemperio įrengimo. Pradėjus dirbti iš namų, atsirado daugiau laisvo laiko. Karantino metu vienas artimas vyro draugas pranešė, kad parduoda savo furgoną Iveco Daily“. Automobilis buvo techniškai tvarkingas, tačiau ganėtinai parūdijęs, todėl jo kaina buvo patraukli. Ilgai nesvarstęs Arnas nusipirko automobilį ir kibo į darbus bei pradėjo ieškoti informacijos apie kemperio gamybą. Niekada nebuvau susidūręs nei su saulės generuojama energija, nei su medžio darbais, nei su vandentiekio įvedimu ar termoizoliacija. Tam, kam ryžausi, buvo nauja, tačiau turėjau daug entuziazmo ir pakankamai laisvo laiko darbams", - teigė vyras.



Savadarbis kemperis
Savadarbis kemperis
Asm. albumas



Kemperį Arnas įrenginėjo tris mėnesius vakarais ir savaitgaliais. Pirmiausia buvo pradėta nuo kėbulo virinimo ir techninių niuansų sprendimo pačiam furgonui. Arnas automobiliais domisi jau seniai, mėgėjiškai dalyvauja autosporte, tad tai jam nebuvo nauja - po 7 bemiegių naktų automobilis buvo pervirintas ir pasiruošęs perdarymui.



Kemperio įrengimas
Kemperio įrengimas
Asm. albumas



Kemperio įrengimas
Kemperio įrengimas
Asm. albumas




Kemperio įrengimas
Kemperio įrengimas
Asm. albumas



Po pilnos kemperio termo ir hidroizoliacijos prasidėjo baldų gamyba. Pirmiausia Arnas įrengė 180 - 200 cm. lovos karkasą, nes vyras yra 194 cm. ūgio, todėl dauguma rinkoje esančių kemperių nėra pritaikyti aukštiems žmonėms.


Gaminant savadarbį kemperį geriausia yra tai, jog gali viską pritaikyti pagal savo poreikius, todėl stalų dydis, lovos dydis ar netgi stalviršių aukštis pritaikytas mano ūgio žmogui", - pasakoja vyras.


Vandentiekį Arnas pajungė prie jūrinės kojinės pompos su dviejomis 60 l. vandens cisternomis švariam ir „pilkam“ vandeniui. Virtuvei Arnas erdvės negailėjo, nes mėgsta gaminti ir palepinti save skaniais patiekalais. Virtuvės zonoje stovi didelis stalas, įrengta dujinė viryklė su 10 litrų butano/propano balionu. Elektra į kemperį generuojama 330 vatų saulės panelės į atskirą 220 amp. valandų bateriją. Elektros užtenka visiems poreikiams: elektros rozetėms, inverteriui, garso sistemai, projektoriui, stogo ventiliatoriui ir ateityje planuojamam šaldytuvui.


Pasižvalgykite po kemperio projektą:




Paklausus apie išskirtinius kemperio akcentus, Arnas išskyrė kemperyje įrengtą vaizdo projektorių, kuris suteikia galimybę vakarais žiūrėti filmus tiek kemperio viduje, tiek ant išorinės kemperio sienos. Taip pat galiu kaip akcentą įvardinti kemperio viduje esančią medinę apdailą, kuri priduoda miško trobelei būdingo šarmo, pasisėdėjimo zoną su nuimamu stalu, kuri gali būti lengvai konvertuojama į papildomą 180 - 90 cm. lovą. Na ir, žinoma, pagrindinis išskirtinumas - būti nepriklausomam naudojant nuosavą elektrą ir vandenį, nes tai suteikia visišką laisvę keliaujant. Beje, kadangi keliaujame ne vieni, o su katinu, tai kemperis taip pat pritaikytas ir keturkojam draugui", - pasakoja Arnas.



Kemperio vidus
Kemperio vidus
Asm. albumas



Arno teigimu, svarstantys apie savo kemperio įrengimą, turėtų nebijoti. Arnas iš pradžių abejojo, ar kuriant kemperį nesusidurs su neįgyvendinamomis užduotimis, tačiau #vanlife bendruomenė yra milžiniška, todėl žmonės yra linkę padėti, patarti. Svarbiausia, anot vyro, teisingai atsirinkti informaciją ir prieš viską darant gerai apskaičiuoti ir susiplanuoti savo poreikius iki smulkmenų. Taip pat svarbu pamąstyti apie visas rozetes, lovos dydį, pasirinkti izoliacijos būdus.


Vyro pasiteiravus, ar jis yra patenkintas savo darbo rezultatu, Arnas teigė, jog džiaugiasi, jog kemperyje viskas veikia taip, kaip ir planuota. Esu patenkintas kemperio funkcionalumu ir savo dizaino sumanymais, tokiais kaip deginta mediena ar raudono kilimo sienos miegamojo zonoje. Vis dėlto kemperis dar nėra įrengtas iki galo, kaip ir minėjau, planuojamas šaldytuvas ir taip pat šildytuvas", - tolimesnius planus dėsto Arnas.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis