Svarbiausios dizaino taisyklės

Pateikiame pagrindines dizaino taisykles, kurios pravers kuriant namus.

Štai keli iš jų.

Pusiausvyra

Šiuo atveju pusiausvyra siejama su vizualiniu, o ne fiziniu objekto svoriu.

Formalią pusiausvyrą pasieksite sudėję daiktus simetriškai, pavyzdžiui abiejuose stalo galuose padėję dvi vienodas vazas. Neformalią pusiausvyrą sukursite derindami skirtingus daiktus, tarkim viename stalo gale galite pastatysite vazą, o kitame -  tris žvakides. Šiuo atveju pasirinktų daiktų vizualus svoris yra panašus.

Dominuojantis objektas

Išryškinimas arba pagrindinis dalykas yra kambaryje dominuojantis objektas, kažkas, kas labiausiai traukia jūsų akį. Tai galėtų būti šviestuvas, židinys ar daili lova. Toks objektas paprastai kambaryje yra vienas.

Laipsniškumas

Laipsniškumas – tai objektų dydžio keitimas nuo didžiausio iki mažiausio, arba spalvų kaita nuo šviesiausios iki tamsiausios. Rusiškosios „matrioškos“ - puikiai šį principą iliustruojantis pavyzdys.

Proporcija

Proporcija – tai kaip atitinkamo objekto dalis yra susijusi su kita objekto dalimi kiekiu, dydžiu ar skaičiumi, ir sudaro visumą. Labiausiai maloni yra 2 su 3, 3 su 5 ar 5 su 8 proporcija. Pavyzdžiui, naudojant 2 su 3 proporciją, gražiai atrodytų 30 colių pločio fotelis, šalia kurio būtų 20 colių otomanė (sofutė).

Pusiausvyra

Kiekviena patalpa turi savo pagrindinį tašką, centrą, iš kurio tarsi saulės spinduliai eina šalutiniai objektai.

Ritmas

Ritmas – tai trajektorija, kuria seka jūsų akis. Ritmą galite sukurti naudodami laipsniškumo, pasikartojimo, perėjimo ar spinduliuotės principus. Pasikartojimas – tokių pačių objektų panaudojimas kelis kartus. Pavyzdžiui, ritmą sukursite ant sienos pakabinę kelias nuotraukas panašiuose rėmeliuose.

Skalė

Skalė – tai kuomet vieno objekto dydis tinkamai siejasi su kitais objektais. Pavyzdžiui, dideliame kambaryje, kuriame stovi maži baldai, skalė būtų iškraipyta, nemaloni akiai. O mažame kambaryje esantys pernelyg dideli baldai atrodytų griozdiškai ir netinkamai.

Perėjimas

Perėjimas – kai vienas objektas pereina, virsta kitu. Aukštus ir trumpus elementus maišykite kartu su vidutinio aukštumo objektais, taip sukurdami perėjimą.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis