Atidaroma „Jaunojo dizainerio prizo 2013” paroda

 (1)
Penktadienį, birželio 21 d., Vilniaus dailės akademijos (VDA) ekspozicijų salėje „Titanikas“ atidaroma kasmetinio konkurso „Jaunojo dizainerio prizas 2013“ laureatų paroda. Joje bus eksponuojama 15 geriausių studentų sukurtų produkto/industrinio, grafinio/komunikacijos ir mados dizaino darbų, pretenduojančių į pagrindinį prizą kiekvienoje iš šių kategorijų.
© Organizatorių nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jau trečią kartą rengiamo konkurso parodoje bus pristatoma po 6 produkto/industrinio ir grafinio/komunikacijos dizaino bei 3 mados darbai. Juos iš 75 pateiktų atrinko komisija, kurią šiemet sudarė mados dizainerės Jolanta Rimkutė ir Gabrielė Januškevičiūtė, grafikos dizaineriai Laura Tulaitė ir Algirdas Orantas, produkto dizaineris Julius Bučelis ir architektas, interjero kūrėjas Eivaras Rastauskas.

Pasak konkursą organizuojančio VDA Dizaino inovacijų centro (DIC) vadovo Mariaus Urbanavičiaus, kasmet konkursui darbų pateikia ne tik VDA, bet ir kitų universitetų bei kolegijų studentai (daugiausia mados dizaino), tačiau, komisijos vertinimu, patekti tarp laureatų jiems trukdo kokybinio išbaigtumo stoka.

Atidaroma „Jaunojo dizainerio prizo 2013” paroda
© T.Kapočiaus nuotr.

Tam pritaria ir J.Rimkutė, sakanti, kad, vertinant šiemet mados kategorijai pateiktus projektus, bendrame kontekste iš karto išsiskyrė geriausi darbai, o kitiems, pavyzdžiui, nors ir turintiems gerus eskizus, koją pakišo idėjiškai silpnokos fotosesijos ar bendro kolekcijos vientisumo stoka, nepaisant kelių įdomių ir aktualių modelių.

Vertinant į prizus pretenduojančius visų kategorijų darbus buvo atsižvelgiama į jų originalumą, aktualumą, idėjos potencialą tapti realiu produktu ir koncepcijos pristatymo būdą. „Galimybė visiems komisijos nariams vertinti įvairių kategorijų darbus akivaizdžiai parodė, kad mes visi verdame viename dizaino katile ir, jei, pavyzdžiui, mados kategorijai pateikti projektai silpnesni, tenka užleisti daugiau vietų kitų kategorijų dalyviams“,- sako J.Rimkutė.

Grafikos dizainerė, kurianti nuosavo prekių ženklo „OkiikO” papuošalus, Laura Tulaitė sako, kad, jos nuomone, stipriausi darbai pateikti produkto/industrinio dizaino kategorijoje, o grafikos dizaineriams trūksta bendro vaizdo suvokimo, darbai stipresni komunikaciniu požiūriu nei grafine išraiška.

Atidaroma „Jaunojo dizainerio prizo 2013” paroda
© Organizatorių nuotr.

Tačiau pasak DIC vadovo Mariaus Urbanavičiaus, konkursui pateikiamų darbų kokybė kasmet gerėja, daugelis darbų yra realūs prototipai, kuriuos galima lengvai komercializuoti. „Maloniai nustebino grafinio dizaino darbų branda, labai techniškos pramoninio dizaino koncepcijos, technologijų panaudojimas rūbų dizaine. Matosi, kad studentai turi gerą techninę bazę ir yra gerai įvaldę darbo technologijas“, - sako grafikos dizaineris Algirdas Orantas.

„Jaunojo dizainerio prizo 2013” paroda veiks iki rugpjūčio 3 d. Konkurso apdovanojimai, kurių metu paaiškės kiekvienos kategorijos pagrindinio prizo laimėtojas, vyks liepos 5 d.

Laimėtojų laukia 4000 Lt piniginiai prizai, įsteigti su rėmėjų - Švietimo ir mokslo ministerijos, Kultūros rėmimo fondo ir bendrovės TEO - pagalba. Savo favoritus šiemet pirmą kartą balsuodami išrinks ir naujienų portalo Delfi.lt lankytojai.

Konkursą „Jaunojo dizainerio prizas“ VDA Dizaino inovacijų centras rengia nuo 2011 m. Jo tikslas - išskirti ir apdovanoti ryškiausius ir didžiausią potencialą demonstruojančius jaunosios kartos dizainerius, taip skatinant jų konkurenciją ir tobulėjimą; pristatyti jų darbus verslo, pramonės atstovams bei plačiajai visuomenei, suteikiant postūmį laimėtojų profesinei karjerai.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dizaino ABC

Dizaino klasika: beveik nepastebimas aksesuaras

Tiesą sakant, tik atsitiktinis pastebėjimas, kad rimto Stephen‘o Bayley ir Terence Conran‘o enciklopedinio leidinio „Dizainas: matoma inteligencija“ pirmajame puslapyje šalia pavadinimo yra įdėta ne kokios nors kultinės kėdės, o paprasčiausios sąvaržėlės nuotrauka, paskatino pažvelgti į ją kitaip. Ne kaip į patogią naudoti sulankstytą vielutę, bet kaip į dizaino istorijoje garbinamą daiktą.

12 dekoravimo patarimų, kurie patobulins bet kurį kambarį

Nemanykite, kad dizaineriai turi kokią nors slaptą taisyklių knygą. Šioje srityje nėra griežtų taisyklių, ką turime daryti. Mes esame kūrybingos asmenybės, vadovaudamiesi savo intuicija, mėgstame įsivaizduoti, svajoti ir tyrinėti. Vis dėlto, egzistuoja keletas bendriausių principų, kuriais vadovaujantis visada garantuotai gausite puikų rezultatą, rašo houzz.com.

Dizainerė pataria: natūrali ar sintetinė balta spalva?

Ko gero, nei viena spalva šiandien nesukelia tiek aistrų kiek balta. Vieni ją besąlygiškai myli, beveik garbina, o kiti nenori nei girdėti, nes ji turi blogas asociacijas su liga. Šis klausimas ir man ilgai nedavė ramybės, todėl pabandžiau išsiaiškint nuodugniau.

Interjero koncepcija, kuri padės subalansuoti gyvenimą

Nors ne vieno žodyne jau atsirado „hygge“, tačiau šiais metais bangas kelia naujas skandinaviškas specialus terminas – „lagom“. Švediškas žodis „lagom“ reiškia pakankamai, saikingai, kaip tik reikiamą kiekį. Kitaip tariant, nei per daug, nei per mažai. Jis kilęs iš frazės „lagom är bäst“, kuri reiškia tinkamas kiekis yra geriausia.

Sužinokite, koks interjero stilius dominuoja lietuvių namuose

Skandinaviškas santūrumas ir toliau karaliauja naujai įrengiamuose lietuvių interjeruose. Kita vertus, klasikiniai akcentai taip pat populiarūs. Tokiomis pagrindinėmis įžvalgomis apie vyraujančias tendencijas pasidalijo ekspertai.

Dizaino klasika: drąsus protestas

Gėlėtą raštą įsileisti į namus nedrąsu ne tik mums, net ir gamintojai kartais būna įtariai nusiteikę jų atžvilgiu. Vieno žinomiausių raštų pasaulyje – „Unikko“ – istorija (o gal legenda) išskirtinė, nes atsirado jis todėl, kad tekstilę gaminančios kompanijos savininkė liepė dizaineriams nekurti gėlėtų raštų. Bet gerai, kad ne visi kūrėjai nori paklusti nurodymams...

Kaip susikurti svajonių erdvę: Provanso stiliaus miegamasis (2)

Kai už lango jau įsisiūbavo rugsėjis, į namus norisi įnešti bent kažkiek jaukumo. Provanso stilius gali suteikti namams šilumos, ramybės ir komforto. Pietų Prancūzijos regionas asocijuojasi su šviesiomis, raminančiomis spalvomis, jaukiais ir minkštais baldais, maloniais aromatais. Kaip sukurti tokį stilių savo miegamajame?

Traukos centrai namų erdvėje

Įsivaizduokite, kad einate siaura senamiesčio gatvele, ir jums pamažu atsiveria vis nauji pastatai, arkos, skverai, kol galiausiai išeinate į nedidelę aikštę, kurioje sustojate ir atidžiau, kiek iš tolesnės perspektyvos žvelgiate į vietą, kurioje atsidūrėte. Arba prisiminkite kelią per mišką, kai tarp medžių šakų šmėžuoja dalelė erdvės, kuri pilnai pasimato jau paėjus kiek toliau, o atsivėrus miško proskynai, atrodytų, jus supanti aplinka kvieste kviečia stabtelti, apsidairyti, atsikvėpti.

Kokios „prisiminimų gėlės“ skleidžiasi jūsų namuose?

Kiekvienas iš mūsų atmintyje turime didžiulį vaizdinių bagažą. Tikriausiai didžioji jų dalis ten pateko vaikystėje, kada beveik visa aplinkos informacija buvo nauja, įdomi, žadinanti smalsumą. Dauguma atmintyje saugomų vaizdinių turbūt net neturi pavadinimų – juos į bagažą įsidėjome dar tada, kada nemokėjome regimo vaizdo susieti su konkrečia mintimi ar sąvoka. Tačiau net ir tokie ankstyvi iš atminties iškilę vaizdiniai gali priminti emocinius patyrimus, su šiais vazidiniais susijusios aplinkos atmosferą.

Pojūčius žadinantys namai - kas tai?

Kuriant interjerą įprasta rūpintis jo vizualia dalimi – kad viskas derėtų tarpusavyje, gražiai išsidėliotų erdvėje, kad spalvų gama būtų patraukli akiai, raštai ar ornamentai dėliotų vaizdinį ritmą. Tačiau, pasak britų dizainerės Ilse Crawford, kuriant interjerą svarbu nepamiršti ir kitų pojūčių – lytėjimo, uoslės, skonio ir klausos. Tiesa ta, kad suvokdami Pasaulį mes daugiausia naudojamės rega, tačiau, kaip teigia I. Crawford, tokiu būdu tolstame nuo mus supančios aplinkos. Rega sudaro galimybę atstumui, žvilgsniui iš šalies, tuo tarpu kiti keturi pojūčiai priartina mus prie aplinkos, padeda kurti su ja artimesnį, betarpiškesnį ryšį.