Dizaino parodoje „Tendence“ – ekologijos ir paprastumo idėjos

Rugpjūčio 24-27 dienomis Frankfurte prie Maino vyksta tarptautinė plataus vartojimo prekių paroda „Tendence“. Ši paroda suteikia galimybę susipažinti su pavasario ir vasaros dizaino tendencijomis bei su artėjančių žiemos švenčių dekoru.

Parodoje daug dėmesio skirta ekologijos zonai, kurioje galima įvertinti jaunųjų dizainerių sprendimus, „Living“ zonoje eksponuojami skirtingiems sezonams ir interjerams tinkantys dekoro papuošimai: baldai, interjero aksesuarai, namų tekstilė, floristikos reikmenys, šventinio dekoravimo idėjos. „Giving“ zonoje galima apžiūrėti įvairius aksesuarus – nuo gintaro karolių iki papuošalų iš koriano medžiagos.

„Living“ zona:

Tiesa, ne vienas dalyvis teigė, kad parodoje mažėja lankytojų iš užsienio šalių. Tokia situacija galėjo susiklostyti dėl to, jog dizaino parodos nuolat vyksta įvairiuose Vokietijos miestuose, tad natūralu, jog kai kurie renginiai taps labiau regioninio pobūdžio.

Žinoma, tokią etiketę klijuoti šiai parodai dar per anksti. Tiek užsienio, tiek Lietuvos atstovai džiaugėsi užmegztais kontaktais ir užsakovais ne tik iš Vokietijos, Amerikos, Prancūzijos, bet ir Australijos, Nepalo, Pakistano.

Šiemet galima susipažinti su dalyviais iš 54 šalių. 730 dalyvių iš Vokietijos, 474 - iš kitų šalių. Praeitais metais dalyvavo atstovai iš 67 šalių, nors iš visos Vokietijos buvo atvykę 845 dalyviai, iš užsienio šalių buvo sulaukta net 1013 atstovų.

Tarp Baltijos šalių ši paroda taip pat sulaukė susidomėjimo. Daugiausiai tiek šiais, tiek praeitais metais atvyko iš Lietuvos - 6 atstovai, iš Latvijos ir Estijos - po vieną.

Prisimintas ir „IKEA“ fenomenas

Pagrindinę parodos koncepcijos idėją apibrėžė vokiečių dizaino specialistas prof. H. Majeris: „Daugiau yra mažiau“. Jo nuomone, šiuo metu yra sukuriama daugybė skirtingo dizaino baldų, pavyzdžiui, kėdžių, bet, iš tiesų, jos visos vienodos. Pamirštama koncepcijos svarba, ekologijos ir praktiškumo derinimo galimybės, praktiškumo aspektas apskritai. Žinoma, kad daiktas atitiktų visus šiuos kriterijus, jį reikėtų kurti apie trejus metus, kas dabartinėje visuomenėje yra neįmanoma.

Taip pat profesorius pastebėjo, jog žmonės dažnai tiesiog pasiduoda mados srovei ir negalvoja nei apie tai, kaip daiktas derės namuose, nei ar jis bus funkcionalus.

Paklaustas apie „IKEA“ fenomeną H. Majeris teigė, jog jo nestebina toks reiškinys. Žmonės nori greitai ir pigiai vartoti, tad dizaino vystymasis tampa priklausomas ir nuo tokių, masinio vartojimo ženklų.

Po dešimt metų, o gal jau net dabar, tokios įmonės kaip „IKEA“ diktuos dizaino tendencijas. Dėl to turi būti apgalvota dizaino ir technologijų kombinacija.

Visgi vyras pripažino, jog svarbiausia nepamiršti, jog namai turi būti erdve, kurioje galima atsiriboti ir pamiršti visą likusį pasaulį. Pokalbį vokietis užbaigė retoriniu klausimu, kuo šią erdvę paverčiame mes, apsivertę nereikalingais daiktais.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis